torsdag 4 februari 2010

Dikeskörning...

Började morgonen med att kasa i diket med bilen när jag skulle till jobb. Körde jätteförsiktigt mot stop men när jag skulle bromsa kände jag hur bilen bara gled. Jag gled rakt över vägen (tur att det inte kom nån bil) och ner i diket. Fanns inte nån möjlighet att jag skulle komma upp själv. En bil med en tjej och hennes son stannade och försökte hjälpa till men det var lönlöst. Sen kom det en kille i en bil som hade bogserlina som försökte dra upp mig, men icke!! En bil till kom o stannade, han hade fyrhjulsdrift men inte ens det gick.
Tjejen som stannat ringde då efter en som hon känner som kör och plogar med traktor, han var så snäll o kom för o hjälpa till.
När vi satt fast kättingen han hade med sig satte jag mig i bilen, tyckte att det tog lång tid innan han började dra, men då kom tjejen o sa att det kommit en bil från det hållet jag kom och inte kunnat få stopp på sin bil, så han kasade rakt in i snöbladet på traktorn. Tyvärr såg jag inte detta eftersom jag satt i bilen.
Men tack vare en snäll medmänniska kom jag upp ur diket och kunde köra vidare till jobb.
Jag har aldrig kört i diket innan, vilken maktlöshet man känner när bilen bara glider och man inte har nån kontroll alls. Men slutet gott allting gott, inga skador på varken mig eller bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar