torsdag 1 juli 2010

Arg

Jag har nu ett tag följt ganska många bloggar som handlar om sorg, bloggar där folk skriver om sina tankar och känslor efter de förlorat någon, allt från familjemedlemmar till husdjur.
När jag nu var inne och läste en av dem så har personen valt att istället för en öppen blogg skapa en lösenords-skyddad. Detta för att det har förekommit rent KRÄNKANDE kommentarer på blogginläggen.
Vad får månniskor ut av att göra så?? Alla har väl rätt att känna och tycka vad de vill. Alla fungerar olika när de ställs inför möte med döden, det finns inget rätt eller fel. Vem har rätten att säga till någon annan att en känsla är fel? Svaret är INGEN!! Det jag känner, känner jag och det kan ingen ändra på.
Jag har själv mist bla en lillebror för många år sedan, närmare bestämt -85, då var jag 9 år. Även om många år gått så finns han fortfarande i mina tankar, ibland mer och ibland mindre. Jag kan väl inte påstå att jag har jättemånga minnen av honom men han finns liksom ändå där. Sorgen klingar av och blir lättare med tiden, visst blir den det, men den försvinner aldrig.
Så till alla er som skriver bloggar: STÅ PÅ ER, låt ingen säga till er vad ni ska skriva om!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar